Friday, May 22, 2009

SELAMAT DATANG ADIK-ADIK...

Sekadar hiasan..




Adik-adik program Tamhidi sesi 2009/2010 telah pun mendaftar. Selamat datang akak ucapkan..Kuatkan pendirian setelah melangkahkan diri ke alam universiti ini..:)

Mereka telah menjalani orentasi selama 2 hari iaitu 23-24 Mei 2009..Namun kami mula mengikuti Kursus Pembantu Urusetia pada 21 Mei & persediaan fizikal pada 22 Mei. Pengarah barisan urusetia pelajar ialah PM ke-10 yang bz sokmo, Ust najib. Timb pengarah adalah saya sendiri. Namun kami ditugaskan turut membantu Unit Pendaftaran. Wah hebat2 result adik-adik baru ni. Yang 12A1 pun ada tau..Seronok jaga kaunter ni.

Selepas selesai sesi pendaftaran, saya turut membantu unit-unit lain khusunya Unit Protokol, tolong Syaza ni. Saya memang suka unit protokol..hehe. Menarik dan mahu belajar. Hari ni merupakan hari yang agak sibuk dah murah rezeki sebab makan 5x sehari..:) xdapat ikut sunnah nabi tempoh ni. Xsempat lapar je kena makan balik, kalau xmakan membazir plak sebab dah tempah..:)Bahaya ni..Akibatnya, keesokan harinya selepas tamat program terus jatuh sakit. Kerja-kerja di office MPP terpaksa ditangguhkan lagi. Aduh azab2..(bak kata Ust Afiq).

Berbalik kepada Minggu Taaruf, macam-macam slot yang telah disediakan oleh pihak universiti. Dan kami di pihak pembantu urusetia turut membantu sebaik mungkin bagi memudahkan dan melancarkan perjalanan program ini..Yang bestnya, pada malam terakhir selepas Malam Kebudayaan dalam Minggu Taaruf ini ialah pihak urusetia telah merancang satu 'Slot Modul & Terapi' kononnya. Mereka telah collect duit daripada semua pegawai dan pembantu urusetia bagi menjayakan plan ini. Macam-macam idea dorang ni..bum la paling semangat..hehe.

Sebelum surprise ini, urusetia pelajar telah buat gimik dengan 'marah' 5 orang adik ni sebab lambat. Tapi sebenarnya mereka adalah orang yang ingin diraikan. Idea ni amat unik dan menarik..Tapi yang dapat makan kek cuma yang dirai, para pegawai dan para pembantu urusetia pelajar je..Harap maaf k..:)

1 comment:

  1. ciannye kt dia, kuat sgt krje smpai jatuh skt plak
    adui.........huhuhuhu
    keje2 gak, kesihtan kene jaga
    huuhu

    ReplyDelete